ReisMee
Deel je avontuur!

Reisblogs in Mongolië

Recente reisverhalen uit Mongolië

De laatste trein-etappe, op weg naar Beijing!

🇲🇳 Mongolië
Het was een beetje een dubbel gevoel voor zowel Milou en mij. Een prachtige treinreis, bijna 8.000 kilometer, onderweg zo´n kleine 100 stops en door een flink aantal tijdzones. Onderweg hele leu...

Mens erger je niet

Het is nu zaterdagavond, rond half elf. We zitten inmiddels in de wachtruimte van het station Erlian, dat is vanuit Mongolië het eerste station dat we in China aandoen. Vanochtend vroeg zijn we...

De wildste nacht ooit!

🇲🇳 Mongolië
We zitten inmiddels midden in Terelj, het nationale park van Mongolië. Uitgestrekt, bergachtig en adembenemend mooi. Los van de enkele bomen, kleine bossen, zien we hier vooral laagbegroeiing. D...

Blog 3: Mongolia

Blog 3: Mongolia As we got on the train from Irkutsk to Ulaanbaatar, we realised that we'd only have one more night train after this one; we would sure make the most of it by having m...

5 dagen in Mongolië .... (dag 5 t/m 9)

🇲🇳 Mongolië
Ulaanbaatar Dag 5 Rond half vier in de middag arriveren we in Ulaanbaatar (Mongolië) en na een treinreis van 30 uur is het best fijn dat we eruit mogen. Al viel de re...

dag 1 tot 4 Van Beijing naar Ulaanbaatar

Dag 1 Beijing Met een half uurtje vertraging vertrokken we vanuit Amsterdam naar Beijing. De vlucht verliep prima en na 9,5 uur arriveerden wij om 6:15 lokale tijd. I...

Drie weken overleven in de Gobi woestijn (week 3)

🇲🇳 Mongolië
De dag erna was er bezoek en werd er een schaap geslacht. Op zijn mooi gevilde vacht werd hij ontleed en terwijl de kinderen de ingewanden om de beurt aanpakten en naar de ger brachten, stonden...

Drie weken overleven in de Gobi woestijn (week2)

Drie weken overleven in de Gobi woestijn (deel 2) Twee weken zitten we op één plek in de Gobi-woestijn. We helpen een familie met 62 paarden, 75 ko...

Drie weken overleven in de Gobi woestijn

🇲🇳 Mongolië
Drie weken overleven in de Gobi woestijn (deel 1) We vertrokken die ochtend met onze gids, chauffeur en een Duits meisje Katja, richting de Gobi wo...

Beste ontvangst ooit Mongolië

Nou daar gingen we dan en de hele weg genoten van het landschap tijdens het knikkebollen. Vlak na de grens hadden we even een pauze en met een beetje schaamte smeerde ik boterhammetje...