ReisMee

Recente reisverhalen uit Japan

Weer naar Tokyo en naar Nederland

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Woensdag 24 april 2024. Vandaag begint de terugreis maar eerst nog het dagboek bijwerken. Dat zal ik vanavond nog een keer β€œmoeten” doen want morgenochtend wordt dat niks meer. Gelukk...

Tokyo: oud & nieuw

De 3e en laatste locatie is Tokyo, de hoofdstad met bijna 14 miljoen inwoners. De aankomst op het station was overweldigend.....met vooral heel veel prikkels! Wat een verschil met de ryokan in...

Kochi en Kyoto

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Vrijdag 19 april 2024. Om 06.30 uur ben ik al weer wakker om verder te schrijven aan mijn dagboek. Het liefste maak ik het β€˜s-avonds af maar dat lukt niet altijd. Mijn keelpijn is nag...

Groot contrast

Gisteren zijn we met de hoge snelheids trein naar het gebied van mount Fuji gereisd. Het contrast tussen het hotel in Kyoto en de ryokan in Hakone kan eigenlijk niet groter zijn....van een hotel...

Laatste dagen Henro deel 3, Ehime prefectuur.

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Dinsdag 16 april 2024. Mijn lijf is nog vermoeid van gisteren als ik wakker word. Ik check zoals iedere dag de mailtjes, appjes en de eventuele reacties op mijn dagboek en als ik al d...

Tradities en etiquette

Gisteren hebben we o.a. de wijk Gion bezocht. Een traditionele wijk waar Geisha's wonen en werken. Tijdens de fietstocht hebben we ze al gezien, gisteren niet. Toeristen gedragen zich als wilde...

Op weg naar tempel 60, aankomst bergop.

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Vrijdag 12 april 2024. Vroeg uit de veren want het is weer wandelen geblazen, ik zie door het gordijn al dat het een mooie dag gaat worden. Ik check al voor het ontbijt uit, voor zeve...

De eerste indruk

Die is prima! We houden het kort, want de reis was lang en de nachtrust kort. De Japanners zijn heel vriendelijk, rustig en spreken amper Engels...haha!

Matsuyama

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Dinsdag 9 april 2024 Goed geslapen, het was alleen niet zo heel lang. Verder voel ik me goed, geen last van de β€œsecond party” zoals Nobuhiko het noemt. Het eerste feestje is dan het d...

Op weg naar Shikoku

Vrijdag 5 april 2024 Om 7 uur gaat de wekker. Op tijd uit de veren want ik heb een lange reisdag voor de boeg. Terwijl Jiro het gebruikelijke heerlijke ontbijt klaar maakt ga ik snel...

Meer reisverhalen uit Japan

Laatste videos uit Japan

Japan -onelife tour

Tokyo, Hakone, Takayama, Kyoto and Osaka. My amazing Japan tour

Welcom to nishiki market

Hier kun je goed zien hoe druk de nishiki market is. Ook zie je de vele verschillende soorten gerechten en producten hier verkocht worden. Enjoy!

Nijo castle

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Goed opletten, in dit filmpje krijg je een paar seconden te zien hoe dit kasteel er van binnen uit ziet.

Kyoto in het kort

Van dezelfde makers als het vorige filmpje. Deze video laat het schitterende Kyoto zien en de highlights waar wij naartoe zullen gaan. Enjoy!

Tokyo in het kort

πŸ‡―πŸ‡΅ Japan
Deze video verteld het een en ander over tokyo en de plekken waar we heen gaan. Zeker de moeite waard om even te kijken!

Avondje honkbalgekte in Osaka - Japan

Haisin Tigers v.s. Hiroshima Carp

Is jouw reis weblog nog vrij?