ReisMee

Recente reisverhalen uit Egypte

Nog eentje dan!

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Hurghada, wat ben je mooi. Vandaag de laatste dag, vannacht gaan we vliegen. Helaas dat het erop zit, maar ook dankbaar voor al het moois wat we hebben mogen zien. De afgelopen dagen hebben we...

Tempels in Luxor

Onze reisleider had aan boord aangegeven dat wij met onze huwelijksreis bezig zijn en daarom werden wij met het laatste diner volledig in de watten gelegd. We krege...

De Nijlcruise

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Onze Nijlcruise doen we met de MS Carnival. Een al wat ouder schip, maar voldoet wel. Het eten aan boord is zeer uitgebreid. Iedere dag is er heel veel eten te krijgen. Het is even wennen dat er...

De nachttrein naar Aswan en bezichtigingen rondom Aswan

In de nachttrein aangekomen werden we verzocht een hut uit te zoeken. Er is ons verteld dat we dineren in de nachttrein en iedereen kijkt hier erg naar uit. De hut...

Zondag in Cairo

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Zaterdagavond zijn we met de gehele groep gaan eten onder het mom van welkomstdiner. De groep had elkaar al aardig leren kennen afgelopen dagen, dus het was al aard...

Dag 2 - Ramses II

8 uur vertrek, dus maar wekkertje gezet en dat was maar goed ook! 6 uur eruit, douchen en ontbijten. Was goed te doen. Croissants, (ook een paar voor onderweg) diverse soorten kaas, fruit en er...

Dag 1 - We zijn er!

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Donderdagavond om 23.05 (NL-tijd), met het vliegtuig vanaf Schiphol vertrokken. Tijdens het inchecken en boarden ontdekten we al snel wie er mee gingen op rondreis in Egypte en wie een andere...

Dolfijnen in de rode zee

Donderdagochtend om 4:45 ging de wekker af, tot mijn grote verbazing, nee niet echt ik had de wekker immers zelf gezet de vorige avond. Waarom nu weer zo vroeg, wel een tweede poging om de lucht...

Luxor dag 2

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Om 4:50 ging de wekker, we hadden zegge en schrijve 10 minuten de tijd om uit bed te rollen, kleren aan en klaar staan bij de boot. Geen sinecure, maar het is zowaar gelukt. Du som 5 uur stapten...

Luxor, dag 1

Het is inmiddels dinsdag en het was een lange dag. Dat niet alleen het is 19:20 en we dobberen op de Nijl, gelukkig liggen we vast aan wal. De lokale omroepinstallaties doen hun werk. Het zijn e...

Meer reisverhalen uit Egypte

Laatste videos uit Egypte

Nijlcruise Egypte

Nijl cruise Egypte

Dag 1:Na aankomst op de luchthaven gaan we naar de kades van Luxor (het grootste openluchtmuseum van de wereld). aan boord van de boot RAA 1.Dag 2:Vandaag gaan we naar Karnak & Luxor t...

Ben Allaah dankbaar voor Abdullaah.

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Het is eigenlijk niet moeilijk dat hij zich bekeerd want de Islaam is duidelijk genoeg om te weten dat het de ware geloof is.

Het Ramdan gebed in Egypte

zie hier de moslims het taraweeh gebed bidden achter één imaam.het geloof...

Boven aan de berg!

πŸ‡ͺπŸ‡¬ Egypte
Na een paar uur klimmen in de enorme Egyptische hitte, eindelijk boven aan de berg waar het erg hard waaide. Je ziet trouwens in het filmpje goed de overgang van de vruchtbare en groene grond, naar de...

Taba blub blub

Is jouw reis weblog nog vrij?